Kategori: Gelecek, İnovasyon, Tasarım

Sanal gerçeklik artık sadece oyunlarda karşımıza çıkmıyor; insanların deneyimledikleri, mimarlık, sağlık gibi sektörlerde kullandıkları bir araç haline geldi. Meta Vision, sanal ve arttırılmış gerçeklik konusunda ürünler geliştiren bir girişim. 2012’den beri arttırılmış gerçekliği, anlatılması ve kullanılması kolay, ortak çalışmaya dayalı bir deneyim haline getirmeye çalışıyor. Kendi özel tasarımlı başlığı ile birlikte üretilen Meta 1, 2014 yılında piyasaya sürüldü. Meta 1 ile kullanıcılar ellerini hareket ettirerek hologram içerik üzerinden etkileşimli bir deneyim yaşayabiliyordu.

Yeni ürünleri Meta 2 ise, birinci versiyondan sonra alınan geri bildirimler dikkate alınarak yeniden tasarlandı ve daha rahat, çok özellikli ve kullanılabilir hale getirildi. Meta’nın yeni başlığı sinir bilimi prensiplerine göre, kullanıcı deneyimi tasarımı dikkate alınarak ve yapılan araştırmalar sonucu yeniden tasarlandı.

2017 yılında, Sundance Film Festivalinde, “Journey to the Center of the Natural Machine” adı altında Meta 2 ve kiti kullanılarak etkileşimli bir yerleştirme gerçekleştirildi. Geçmişten bugüne insan beyninin gelişimini konu edinen yerleştirmede katılımcı ekranla etkileşim içerisinde olabiliyor.

Magic Leap firması ise Karıştırılmış Gerçeklik (mixed reality) olarak adlandırılan yeni bir deneyimle karşımıza çıkıyor. Dünya hızla dijitalleşirken, bir yandan da dijitali dünyalaştıran bir yaklaşım olan Karıştırılmış Gerçeklik dijital bilgi ve görüntüye erişim yollarını değiştiriyor, kolaylaştırıyor ve hatta yeni bir deneyim haline getiriyor. Karıştırılmış Gerçeklik, arttırılmış ve sanal gerçekliği bir arada sunmayı hedefliyor.

Gerçekle Sanalın Karıştığı Bir Dünya: Keiichi Matsuda’dan Hyper-Reality başlıklı yazımızda yer alan kurgunun önümüzdeki günlerde bir ürüne dönüştürme ihtimali üzerine Magic Leap firmasını yakından takip ediyoruz.

İlgili Yazılar

Yorum Yapın

Arama yapın